2013. szeptember 25., szerda

Vegyes savanyúság

Hozzávalók:

Ehhez a savanyúsághoz mindenféle zöldség felhasználható:
  • uborka
  • káposzta
  • vöröskáposzta
  • paprika
  • sárgarépa
  • karfiol
  • hagyma, gyöngyhagyma
  • zöld paradicsom
  • kistök
  • kisdinnye 
  • fűszerek: 
    • kapor
    • torma
    • zeller
    • egyéb zöldfűszerek ízlés szerint
    • feketebors
    • babérlevél
    • mustármag
Elkészítés:
- Én abból készítettem, ami volt, a fűszerezést sem bonyolítottam el: csak feketeborsot, babérlevelet és mustármagot használtam, valamint a szokásos felöntőlébe tettem az ecetet, cukrot, sót.
- Ezt a savanyúságot tulajdonképpen borkénnel szokás készíteni (amit én nem használok), vagy csak sós vízzel és így magától savanyodik (én így készítettem tavaly), de akkor több idő kell, hogy elkészüljön (ehhez pedig nincs türelmem), így idén kipróbálom az alap savanyúság-lével.
- 90 fokon 30 percig dunsztoltam, ezalatt a vöröskáposztától szép lilára színeződött a savanyúság.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése