2013. szeptember 18., szerda

Kukoricakonzerv - ízesítve

Már korábban is készítettem néhány üveg házi kukoricakonzervet, de a natúrhoz ragaszkodtam, illetve pici sóval is kipróbáltam. Mindenképpen kerültem az édesítést. Most tettem egy kísérletet az ízesített verzióra, ami jobban hasonlít a megszokott kukorica-konzervek ízére. Még nem tudom, hogy melyik jobb, de hamarosan kiderül. :)

Elkészítés:
  1. A múltkori módszer szerint nyersen lemorzsoltam a kukoricaszemeket, előfőztem (10 perc), majd forrón üvegekbe raktam a leszűrt szemeket.
  2. Az üvegek alját ajánlatos megütögetni, hogy a szemek minél jobban helyezkedjenek, így több fér az üvegbe.
  3. A kukorica felöntőlevét az alábbi összetétellel készítettem:
    • 1 l víz
    • 2 csapott evőkanál cukor
    • 1 csapott evőkanál jódmentes só
  4. Addig kavargattam, míg elolvadtak az összetevők, ezután minden üveget színig töltöttem lével, majd lezártam őket.
  5. Dunsztolás az automatában: "kochen 60"  
 

Tapasztalatok:
- 1 nagy cső kukoricával 300-350 ml-es üveget lehet megtölteni, ha szép fejlett szemek vannak rajta, és egy ehhez kicsit kevesebb mint 1 dl felöntőlé szükséges.
- Azért végzem az előfőzést, mert így nem lesz a lé zavaros (vagy kevésbé lesz zavaros) a zsenge (tejes) szemektől. Tehát ennek a lépésnek csak esztétikai haszna van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése