2013. szeptember 17., kedd

Csalamádé

A csalamádé (vegyes vágott savanyúság) készítése előtt elkértem Anyukám receptjét, olvastam többfélét interneten, próbáltam megtalálni az összetevők ideális arányát. Végül mégis a saját pillanatnyi ízlésem és a szüleim kertjéből kapott hozzávalók mennyisége döntötte el a "miből mennyit?" kérdést. :)

Hozzávalók:
  • 3 kg káposzta
  • 75 dkg uborka
  • 60 dkg piros pritaminpaprika (gogos)
  • 1 kg zöldparadicsom
  • 65 dkg hagyma

Elkészítés és tapasztalatok:
- minden hozzávalót megtisztítottam és felszeleteltem, a fenti mennyiségek a pucolás és szeletelés után mért "tiszta" tömegek
- egy nagy edényben összekevertem a hozzávalókat, próbáltam elérni azt, hogy minél egyenletesebben keveredjenek
- alaposan kimosott, csírátlanított üvegekbe raktam (14 üveg telt meg: 11*720 ml + 3*800 ml)
- felöntőlét a csemegeuborkánál használt recept szerint készítettem (ehhez a mennyiséghez másfél adag kellett belőle).





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése