2013. augusztus 2., péntek

Zöldbab (konzervpaszuly :)

Úgy tűnik, most egy időre elpártolok a gyümölcsöktől, de a befőzéstől nem. Szüleim kertjében minden megterem, így aztán amikor hazalátogatok jól megtelik a csomagtartó kertből szedett friss zöldségekkel. Természetesen a szülők azt hiszik, hogy mindent meg tudok enni mielőtt elromlana, persze a mennyiséget mindig túlméretezik, így aztán ismét kipróbálhatok valami újdonságot. :)
 
A legfinomabb fajta zöldbab szerintem a konzervpaszuly, felénk legalábbis így hívják ezt a fajtát. Sokak kedvence a széles és hosszú csövű futó fajta, én azt nem szeretem, mert puha, amikor megfő.

Anyukámnak bevált receptje van a zöldbab tartósítására, de én most egy egyszerű és gyors automatás receptet tesztelek:

A megtisztított, megmosott és összedarabolt zöldbabot üvegekbe helyezzük háromnegyed részig (én tele tettem, remélem nem lesz gond belőle), majd hideg vízzel feltöltjük. Ízesíthetjük sóval, ecettel, de natúr állapotban is készíthetjük (én csak pici sót tettem).
A lezárt üvegeket a befőzőautomatába helyezzük, majd Kochen fokozaton 120 percig dunsztoljuk.
Az így kidunsztolt zöldbab előfőzött állapotba kerül, további felhasználás során, hosszadalmas főzést már nem igényel.


Megjegyzések, tapasztalatok:
- Félve alkalmaztam a 120 perces automatázást, gondolván, hogy valami puhánál is puhább "dolog" lesz a végeredmény. Félévvel később felnyitva az üvegeket megállapítottam ismét, hogy a befőzőautomata valami nagyszerű találmány. Nemcsak eláll a zöldbab, de az állaga is tökéletes.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése